a. Pengerusi Mesyuarat Jawatankuasa Pemandu SPK
b. Mengesahkan dan mengawal dokumen SPK
c. Memastikan perancangan, penyelarasan dan pemantauan pelaksanaan SPK
d. Menilai keberkesanaan pelaksanaan SPK dan pencapaian objektif kualiti
a. Membentang laporan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Pemandu SPK
b. Mengubal, menyemak & mengawal dokumen SPK
c. Merancang, menyelaras & memantau pelaksanaan SPK
d. Menilai keberkesanan pelaksanaan SPK dan pencapaian objektif Kualiti
e. Pengerusi Mesyuarat Jawatankuasa Pelaksanaan SPK/ISO
f. Membimbing pelaksanaan SPK di semua peringkat
C. Pegawai Kualiti
a. Membantu menyelia dan membimbing pelaksanaan SPK
b. Membantu memantau pelaksanaan SPK
c. Menilai pencapaian prestasi SPK/objektif kualiti
d. Memantau penyediaan dan penyenggaraan rekod rekod kualiti & sokongan yang berkaitan
D. Urusetia SPK
a. Membantu WP bagi menyedia, menyenggara, mengedar dan kawalan Dokumen SPK
b. Membantu WP dalam merancang, menyelaras dan memantau pelaksanaan SPK
c. Urusetia mesyuarat Jawatankuasa Pemandu SPK
d. Urusetia mesyuarat Jawatankuasa Pelaksanaan SPK
e. Urusetia bengkel pasukan pengubal, penyemak dokumen SPK
f. Mengumpul data SPK dari bahagian/jabatan atau unit berkaitan termasuk pencapaian objektif SPK, NCR, Penemuan audit, maklumbalas pelanggan, dll
g. Mengatur program audit dalam dan membantu pelaksanaan audit pematuhanh. Menyimpan semua rekod kualiti yang berkaitan dan rekod pentadbiran pelaksanaan SPK
E. Pegawai Dokumen
a. Menyediakan senarai induk dokumen kualiti SPK
b. Menyediakan senarai induk dokumen sokongan SPK
c. Mengedarkan dokumen kualiti kepada yang berkaitan
d. Membuat pindaan pada dokumen yang berkenaan
e. Menyimpan rekod edaran dan pindaan dokumen kualiti
f. Meyimpan salinan asal dokumen kualiti
g. Melupuskan dokumen lapok mengikut SPK
F. Ketua Jabatan/Eksekutif
a. Mengurus, memantau dan mengawal pelaksanaan SPK
b. Menggunapakai Dokumen SPK
c. Membimbing pelaksanaan SPK
d. Menilai pencapaian prestasi SPK/objektif kualiti
e. Analisa pencapaian Objektif kualiti SPK, Analisa NCR, Penemuan Audit, aduan pelanggan dll.
f. Melaksana penambahbaikan berterusan g. Membantu dan berkerjasama dalam menjalankan audit SPK
h. Menyediaan laporan untuk Mesyuarat Pengurusan
G. Pensyarah/Staf Sokongan/Operasi
a. Menggunapakai Dokumen SPK
b. Menjalankan tugasan dan tanggungjawab sebagaimana prosedur SPK
c. Menyedia dan menyenggara rekod rekod kualiti & sokongan yang berkaitan
d. Menyedia dan menyerahkan laporan yang berkaitan
e. Melaksana penambahbaikan berterusan mana yang berkenaan
f. Membantu dan berkerjasama dalam menjalankan audit SPK
g. Membantu penyediaan laporan