Wednesday, 5 October 2011

Sistem Pengurusan Kualiti

Ahli pengurusan SPK terdiri daripada semua ahli pengurusan KPTM Kuantan.  Wakil Pengurusan,  Pegawai Kualiti, Pegawai Dokumen, Juruaudit, Urusetia SPK dan pemegang proses merupakan tulang belakang SPK.  Terdapat 9 objektif kualiti yang telah dikenalpasti iaitu memenuhi 65% sasaran pengambilan pelajar, 80% kes aduan diselesaikan dalam masa yang ditetapkan, 100% mendapat kelulusan sebelum program dijalankan / akreditasi penuh selepas program dijalankan,  95% pelajar tahun 1 mendapat penempatan asrama, CGPA penilaian pensyarah – SIE mencapai purata 3.00 /5.00, 85% pelajar lulus, 90% kelengkapan pengajaran dan pembelajaran dipenuhi,  setiap kakitangan mendapat sekurang-kurangnya  latihan 8 jam setahun dan 100% tindakan pembetulan dan pencegahan dilaksanakan.

No comments:

Post a Comment